Home Picks Els millors tours de San Pedro de Atacama

Els millors tours de San Pedro de Atacama

escrit per Cris 30/04/2018

Creuar la frontera de Bolívia a Xile és com tornar a Europa. Ens trobem enmig dels Andes, a 3.000 metres d’alçada, només hi ha una caseta i una cua enorme de gent que, o bé entra a Bolívia o bé en surt. A la banda boliviana la carretera està sense asfaltar, els cotxes són vells i els serveis rudimentaris. En canvi, a la banda xilena, la carretera està impacable, els cotxes són nous i els bars i restaurants semblen trets del Born de Barcelona. L’única cosa que no canvia és l’espectacularitat dels paisatges. No sabríem dir-vos quin dels tours de San Pedro de Atacama que hem fet al desert d’Atacama ens ha agradat més, però aquí us resumim els tres que hem fet i us expliquem quins altres ens hagués agradat fer: són els millos tours de San Pedro de Atacama.

1. Tour de San Pedro de Atacama: el Valle de la Luna i el Valle de la Muerte

És un dels TOP entre els millors tours de San Pedro de Atacama i es fa de tarda. Es comença visitant el Valle de la Luna. La primera parada és la pujada a la Duna Mayor, que té unes vistes increïbles d’aquesta part del desert d’Atacama i et permet veure els paisatges lunars de la zona. Realment ens recorda a les imatges que hem vist tantes vegades de la Lluna!

També visitem les Tres Maries, unes formacions rocoses que el pas del temps ha esculpit i els ha donat aquestes formes tan curioses i entre els paisatges del desert d’Atacama, arribem al valle de la Muerte, on visitem una mena de cova de sal amb formacions molt xules i fem una caminada entre les les roques de terra vermella que realment ens recorden a les imatges que tenim del planeta Mart. Aquest tour de San Pedro de Atacama acaba a la famosa Piedra del Coyote, un mirador esplèndit per veure una de les millors postes de sol que recordem del viatge.

2. Tour de San Pedro de Atacama: els Guéisers del Tatio

Per nosaltres és un altre dels imprescindibles dels millors tours de San Pedro de Atacama. És el parc geotermal més alt del món i el tercer més important després de Yellowstone i d’Islàndia.

S’hi va quan encara és fosc (un minibus us passarà a buscar entre 4 i 5 de la matinada) perquè la imatge que provoquen les fumaroles quan es fa dia en temperatures sovint sota zero és espectacular. De 6 a 7 és la millor hora per començar el tour i també quan es donen les diferències tèrmiques més grans. Nosaltres vam arribar i estavem a -2, (ens va dir el guia que de vegades s’ha arribat a -15) i quan vam marxar, sobre les 9 del matí, ja estavem a més de 10 graus. A la zona, de 10km2, es calcula que hi ha fins a 300 perforacions, 90 d’elles amb aigua, que brolla a més 85º. Al final del tour hi ha una piscina d’aigua termal a la qual us podeu banyar.

3. Tour de San Pedro de Atacama: Piedras Rojas i Lagunas Altiplánicas

És una de les excursions més completes que es poden fer entre els millors tours de Sant Pedro de Atacama i dura tot el dia. La part estrella és la zona de Piedras Rojas, però primer es para a les lagunas Miscanti i Miñiques, dos impressionants llacs d’aigua dolça a més de 4.000 metres d’alçada enmig d’alguns dels volcans més alts del món que tenen els mateixos noms. El paisatge sembla d’un altre planeta. La següent parada la fem al poble de Socaire, per dinar (inclòs en el tour), i agafem forces per visitar un altre lloc increïble: la laguna Chaxá dins del Salar d’Atacama, una zona que també es coneix com la Reserva Nacional “Los Flamencos”.

4. Altres excursions al desert d’Atacama

Tour astronòmic: Degut a l’absència de núvols i a la poca contaminació, el cel d’Atacama és un del millors del món per veure les estrelles. A nosaltres ens van recomanar l’agència Space i vam arribar a reservar un tour astronòmic amb ells, però vam tenir la mala sort d’enganxar dos dels pocs dies amb núvols a Atacama i ens van cancelar el tour. Només el cancelen quan hi ha males condicions i unes 6 nits al voltant de la lluna plena. Space és l’empresa més ben valorada per ver aquest tipus d’excursió.

Surt cap a les 9 del vespre, a l’estiu, i a les 7 de la tarda, a l’hivern. El tour inclou una explicació astronòmica i també l’observació amb telescopi (a Sant Pedro hi ha el parc astronòmic més gran d’Amèrica del Sud). Està limitat a 24 persones, dura dues hores i mitja i val 25.000 CHP.

Tour Laguna Cejar: És una altra de les excursions famoses de la zona. Aquesta llacuna té una salinitat molt alta i és típic anar-hi a banyar-s’hi per flotar. Nosaltres la vam descartar per falta de temps i perquè vam llegir que no era molt segur per la pell banyar-s’hi. Desconeixem com està en l’actualitat. Acostuma a valdre uns 15.000 CHP i també para a altres llacunes.

Temes de Puritama: Són unes aigües termals naturals situades a 3.500 metres d’alçada. Tenen una alta concentració de minerals com magnesi, sodi i calci amb propietats medicinals i brollen entre 28 i 32 graus. Hi ha un total de 8 gorcs enming de la vall amb el riu que porta el mateix nom. Aquest tour ens feia més gràcia que l’anterior, però pels dies que vam estar a Atacama, vam haver d’escollir i vam prioritzar els 3 primers.

Info útil de San Pedro de Atacama

Moure’t per allà: La millor opció és fer-ho a peu. El poble és petit i el centre es concentra en un parell de carrers.

Desert adventures: Fa tours a diferetns hores que la resta, fet que fa que trobis menys gent als punts menys turístics. Hi ha un màxim de 20 persones per grup i si en contractes més d’un t’arreglen el preu.

Transport públic: Hem sentit de gent que ha fet les excursions amb transport públic, però necessites molt temps perquè els horaris són limitats i cal fer transbords. Una altra opció seria llogar un cotxe. No vam mirar preus, però pot ser que surti a compte.

Potser també t’agrada

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada