Home Islàndia Ruta de 10 dies per Islàndia

Ruta de 10 dies per Islàndia

escrit per Cris 17/03/2019

La ruta de 10 dies per Islàndia ens ha deixat amb la boca oberta més d’una vegada, de dues i de quatre. Les cascades, els volcans, les glaceres, les platges de sorra negra, els paisatges 100%100 naturals i, sobretot, les aurores boreals, ens han fet enamorar d’aquest país en 10 dies.

Hem fet la volta a Islàndia en camper en 10 dies, 8 de reals, ja que el primer vam arribar de nit i el segon el vam dedicar a conèixer Reikjavik. És agoserat, però no impossible. Es pot fer i estem contents d’haver-ho fet perquè tenim una visió general del país, però si ho repetíssim i fos el primer cop que visitem el país, ens centraríem només en el Sud. Hem hagut de dedicar gairebé dos dies a conduir més de 5 o 6 hores i no hem pogut gaudir de prou estona en algunes parades per falta de temps. Tots els detalls de la nostra ruta de 10 dies per Islàndia a continuació. Gaudiu! 🙂

Dia 1: Arribada a Reykjavik

El vol de Barcelona a Reikiavik abans de començar la nostra ruta de 10 dies per Islàndia, arriba a les 10 del vespre i només ens dona temps d’anar a l’hotel, sopar i dormir.

Dia 2: Reykjavik

Dia que dediquem a conèixer Reykjavik. Les principals atraccions són la Hallgrimskirkja, una església feta de formigó amb una forma peculiar i l’Epal Harpa, un edifici de convencions y concerts fet de vidre que us deixarà enlluernats amb les seves formes. No us perdeu un passeig pel centre i les seves cases de colors ni deixeu de fer-vos una foto al Sun Voyager, l’escultura més famosa de la capital islandesa.

Sun Voyager, l'escultura més famosa de Reykjavik, primera parada de la ruta de 10 dies per Islàndia

Dia 3: Pingvellir

Un cop recollida la camper que ens portarà a recórrer en 10 dies Islàndia, comencem el nostre viatge cap a Pingvellir, conegut com el parc on es troba la falla entre les dues plaques tectòniques, la nord-americana i la euro-asiàtica, i on l’any 930 els islandesos van ubicar el primer parlament democràtic del món. Ara, les restes de la Law Rock són Patrimoni de la Humanitat, però sincerament, a nosaltres ens impressiona més caminar per la falla que, cada any s’aixampla uns 10 milímetres, a causa de la separació de les dues plaques. Nosaltres vam fer-ho en cotxe perquè nevava, però recorrent la falla es pot arribar fins a la cascada Öxarárfoss, una de les més conegudes del parc. De camí cap a Geysir, parem a dormir a Faxi Camping (tancat fora de temporada), on hi ha la Faxfoss, una cascada interessant de veure.

Pingvellir, el parc on es troba la falla entre les dues plaques tectòniques

Dia 4: de Geysir a Vik

Dia complet. La neu ens deixa avançar més i podem seguir la nostra ruta de 10 dies per Islàndia que avui ens porta de Geysir a Vik.

La primera parada és el punt més famós de l’anomenat Cercle Daurat d’Islàndia, un guéiser. Esperar pacientment per veure com erupciona un guéiser que expulsa aigua fins a 80 metres d’alçada cada 5-10 minuts és espectacular. L’Strokkur ha pres el protagonisme al Geysir, el pare de tots els guéisers, que expulsava aigua des de fa 800 anys fins que en fa uns quants va deixar de fer-ho.

Avui és un dia d’aigua. Continuem el nostre viatge per Islàndia per algunes de les cascades més famoses del país:

Gullfoss és la cascada doble més important del país. Una empresa va estar a punt de fer-la desaparéixer als anys 20. La filla del propietari dels terrenys va anar descalça fins a Reykjavik per demanar que no tirés endavant el projecte hidroelèctric i gràcies al seu gest ara en podem gaudir.

Des de la carretera es veu com Seljalandsfoss i Gljúfuràrbui cauen per la vessant d’una muntanya. La primera es pot recórrer per darrera, però no hem cregut que fos una bona idea mullar-nos a 3 graus de temperatura.

Skógafoss cau més de 60 metres i l’aigua baixa amb molta intensitat. Llàstima que a tots aquests llocs trobem més gent de la que ens agradaria.

Abans que es faci fosc avancem fins a Vik, on tenim la sort de veure les primeres aurores boreals del viatge! 🙂

Veure aurores boreals, un dels somnis complerts de la ruta de 10 dies per Islàndia

Dia 5: de Vik a Jökursárlón

Ens llevem a Vik i, tot i que anem d’hora a la famosa platja negra (Reynisfjara), ja la trobem més plena de gent del que ens hauria agradat, però ens hem llevat amb un dia esplèndit i el sol ens permet fer ruta fins a la llacuna de Jökursárlón, on desemboca la glacera més gran d’Islàndia. És un dels millors dies de ruta, el paisatge és super canviant, tant creuem un camp de lava, com veiem camps verds amb ovelles, divisem les glaceres al fons o intuim un volcà terra endins.

A més, avui és el dia del basalt. És omnipresent, molts cops, en forma de columnes, ja que es l’efecte que crea la lava quan se solidifica ràpidament. A part de veure les formacions a la platja de Vik també parem a Dverghamrar, una roca creada a partir d’una erupció volcànica on es veuen perfectament les columnes de basalt. Havent dinat, fem l’excursió fins a Svartifoss, probablement la cascada més fotogènica del país (i la nostra preferida), també amb les formacions de basalt a darrera. Abans que es pongui el sol, arribem a Jökursárlón. Quina passada la llum entre el gel!

Vik, la platja de sorra negra d'Islandia

Dia 6: de Jökursárlón a Myvatn

Fer la ruta per Islàndia en 10 dies és agosarat i implica dies com avui, que principalment passarem a la carretera.  Abans passar-nos-hi més de 6 hores, volem aprofitar el matí.

Hem dormit al costat de  Diamon beach, la platja on arriben els icebergs de Jökursárlón i aprofitem que encara no han arribat els busos plens de gent per tornar a gaudir d’aquesta meravella des de tots els punts de vista possibles: des de la vora, des del turonet que hi ha al darrera, resseguint-la fins al mar…

Quan veiem que el temps se’n tira a sobre per arribar de dia a Myvatn, desfem la carretera i anem fins a Fjallsárlón, una altra llacuna més petita i, per nosaltres, més bonica. Potser serà perquè la tenim per nosaltres sols, però la pau que trobem en aquell lloc, ple de blocs de gel enormes, l’hem trobat a pocs altres llocs del món. Als dos llacs, el gel arriba de Vatnajökull, la glacera més gran d’Europa amb més de 8.000 km2 i que cobreix el 8% de la superfície islandesa. Té diferents llengües i dues d’elles desenvoquen als Jökúlsárlon i Fjallsárlón.

L’avantatge de fer ruta per Islàndia és que les carreteres et deixen amb la boca oberta a cada revolt. Parem per veure uns penyasegats i unes platges de sorra negra precioses. A la zona de Berufjördur veiem una foca que sembla que estigui posant per nosaltres. També ens acostem a veure d’aprop les ovelles islandeses.

Seguim fent ruta per la carretera 1, fins que retallem per la 936, de grava i la trobem gelada, però les vistes s’ho valen. Quan deixem l’est, el paisatge es torna nevat i no podem resistir-nos a parar i fer un ninot de neu. Fianlment, arribem a Myvatn quan ja és fosc.

Fjallsárlón, el lloc on veure icebergs a Islàndia

Dia 7: de Myvatn a Godafoss

Després d’un dia de conducció dur ens ho prenem amb calma i comencem el dia passejant per la zona geotermal de Hverir: fumaroles, llacunes de fang bullint i una pudor d’ous podrits considerable. A mig matí enfilem per la 862 i caminem fins a veure les cascades de Detifoss i Selfoss. La primera és la que té més cabdal de tot Europa. 400 metres cúbics per segon. S’escriu ràpid però costa d’imaginar fins que hi arribes mentre sents el soroll de l’aigua a mida que t’hi acostes. Ens ha encantat veure-la vestida de blanc!

Després de dinar, arriba moment de relax als banys termals de Myvatn. Que a gustet s’està dins les piscines anturals mentre a fora hi ha poca temperatura…!

Per acabar el dia visitem els pseudocraters Skutústadagrig. Sabieu que els pseudocràters només es troben a Islàndia i a Mart? Es creen en zones humides quan la lava escalfa l’aigua i provoca petites explosions que fan que el material volcànic quedi en forma de pseudocràter. Enganxar els d’Skútustadagrig en plena posta de sol ha estat un regal que no esperàvem. Quan ja és fosc avancem uan mica de ruta, avui dormim al costat de l’església Porgeirskirkja, que de nit està il·luminada de vermell i fa…. una mica de por.

Els pseudocraters només e spoden veure a Islàndia i a Mart

Dia 8: de Godafoss a Snaefellnes

Comencem el vuitè dia del nostre viatge a Islàndia dia a la cascada Godafoss. Avui també ens espera un dia de furgo més intens del que ens agradaria, volem dormir a la península d’Snaefellsnes. La cascada dels déus, on diu la llegenda que els islandesos van tirar les figures dels seus déus quan van ser cristianitzats, és molt senyorial i ens encanta el seu entorn.

La primera parada (ràpida) la fem Akureyri, el que es coneix com la capital del nord del país. Seguim en ruta i fem una altra parada a Glaumbaer, on hi ha les cases tradicionals islandeses amb herba a les teulades. Són boniques, però ens deceben una mica perquè són rèpliques i a dins hi ha un museu d’oficis antics, on no entrem perquè ens sembla massa car per poca cosa. A la tarda acabem de fer el camí fins a la península de Jules Verne per tenir tot el dia per visitar-la l’endemà.

Glaumbaer, les típiques cases islandeses amb herba a sobre

Dia 9: Snaefellnes

Avui dediquem tot el dia a la que es coneix com la península de Jules Verne, perquè s’hi ubica el volcà on el famós escriptor va situar la famosa novela “Viatge al centre de la Terra”. Comencem a Stykissholmur, un poble ple de casetes de colors i, el que més ens agrada a nosaltres, un turonet amb un far vermell molt petit (Sugandisey), però molt fotogènic.

Seguim la nostra ruta per Islàndia fins un dels highlights del país: la Kirkufell, la muntanya més fotografiada d’Islàndia. A part d’anar a la zona de la cascada, us recomanem passejar per la platja i observar-la des de més aprop, es creen uns reflexes amb l’aigua preciosos! 🙂

Arnastapi és la següent parada del dia. És el poble de Jules Verne, on hi ha un petit monument a l’escriptor, però nosaltres ens quedem amb la passejada per la costa i els penyasegats de basalt, molt salvatge. Hi anem a la recerca de foques que no trobem. Però tot i així, creiem que la passejada val la pena.

Ens hem d’esperar fins a Ytri Tunga per veure foques. La costa d’aquesta part és més plana, però en marea baixa queden descobertes les roques i es fa una mica incomode de caminar fins a la vora per acostar-te. Abans, però, parem a Budakirja, una església de fusta i pintada de color negra molt fotogènica. Abans de buscar lloc per dormir, passem per Langbrotalaug hot pot, una piscina termal natural, però al final decidim no banyar-nos-hi, perquè el recorregut entre la furgo i el gorc és massa lluny i a la tornada s’hauria de fer sense roba. Sí, som uns fredolics…!

Avui dormim a prop de Borgarnes, ja a la sortida de la península on hem passat el novè dia de la nostra ruta per Islàndia.

Kirkufell, la muntanya islandesa més fotografiada, no podia faltar a la ruta de 10 dies per Islàndia

Dia 10: Krysuvik i piscina final

La nostra ruta de 10 dies per Islàndia arriba a la seva fi, però abans encara tenim unes hores fins que no haguem de tornar la furgoneta.

Ens decidim per conèixer una mica Krysuvik, la zona geotermal del sud de Reykjavik. El dia no acompanya, plovisqueja i fem només dues parades a dues de les zones d’aquesta àrea geotermal. Veiem alguna fumarola i alguna piscina de fang. Ens falta temps per poder gaudir més de la zona, però no volem perdre’ns l’experiència de conèixer una piscina municipal islandesa. A

nem a una a les afores de Reykjavik, la Sudurbaejarlaug, i és més que un encert. Som els únics turistes i podem contemplar la vida islandesa més autèntica. Per ells, anar a la piscina a gaudir de les aigües termals és tot un ritual. Primer la dutxa, que com especifica a totes les piscines que hem anat, és imprescindible fer-la sense banyador i fregar bé a les zones més susceptibles. Després, surten a fora, sense tovallola i desafiant el fred, i es posen a una de les piscines amb bombolles, quiets i, si hi ha sol, mirant-lo, per absolrir tota la vitamina D que puguin, aviat arriba l’hivern i va molt buscada! Nosaltres intentem repetir el ritual, però si que ens emportem la tovallola. No tenim sang islandesa i els 7 graus són massa pocs per nosaltres!

Finalment, arriba l’hora de tornar la furgo i d’anar a l’aeroport. Ha estat curt, però intens. Islàndia, esperem veure’ns molt aviat! 🙂

Krysuvik, la zona geotermal del sud de Reykjavik

Ruta de 10 dies per Islàndia dia a dia

En aquest mapa final, trobareu la ruta que vam seguir dia a dia durant el nostre viatge a Islàndia en deu dies. Ja veureu que la ruta comença per dia 3, perquè tal i com reflexem en aquest post, el primer dia va ser d’arribada i el segon vam visitar Reykjavik. Si cliqueu a la icona d’ampliar el mapa (a dalt a la dreta), veureu la ruta desglossada en un esquema a la banda esquerra de la pantalla.

Informació pràctica

• Creiem que fer aquesta ruta en 8 dies és factible, però no l’acabes de gaudir, perquè hi ha dos dies que has de fer moltes hores de cotxe per poder avançar. Si ho tornéssim a fer hi destinariem com a mínim 10 dies sencers només a fer la ruta i, idealment, 12 o 14.
  • Cal tenir en compte, depenent de l’època que es visiti Islàndia, que el temps és molt canviant i que les carreteres poden quedar tallades per neu o gel. A més, el vent també us pot fer avançar més a poc del que us agradaria.
  • A l’article sobre com viatjar en camper a Islàndia a la tardor, trobareu més consells per transitar pel país, així com aplicacions pràctiques.

Altres zones interessants

• Ens van quedar força punts per veure, com la zona est dels fiords, que es pot fer agafant la carretera que els ressegueix.
  • També havíem llegit molt bones impressions d’una petita península del nord, Vatnsnes.
  • Ens hagués fet gràcia destinar més dies per poder explorar la zona oest amb els fiords, un dels punts menys visitats de l’illa.
  • I, per suposat, si hi haguéssim anat a l’estiu, no ens hauríem perdut la zona central de l’illa, les famoses Terres Altes.

Potser també t’agrada

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada