Home Cambodja Ruta de 25 dies per Cambodja i Vietnam

Ruta de 25 dies per Cambodja i Vietnam

escrit per WeTravel 18/05/2016

Feia dos anys que havíem visitat l’Índia i teníem ganes de seguir descobrint l’Àsia. Finalment, ens vam decidir per Vietnam i, com que podíem marxar més de 3 setmanes, vam decidir afegir-hi Cambodja: 8 dies al país d’Angkor Wat i la resta a Vietnam. Ara potser haguéssim destinat el mateix temps a cada país, perquè Vietnam no ens va agradar tant com pensàvem. Vam tenir mala sort amb més d’una de les persones amb qui vam topar i a molts llocs ens van intentar enganyar. El país i els seus paisatges valen molt la pena, però la nostra experiència amb la seva gent va fer que no en tinguem tan bon record com ens hauria agradat. Sigui com sigui, aquí trobareu una ruta de 25 dies per visitar Cambodja i Vietnam i també una explicació sobre com creuar la frontera de Tailàndia a Cambodja.

*Nosaltres hi vam estar l’estiu del 2011, hem recopilat els preus que encara conservem (no tots!), però poden haver canviat, com també els lloc que recomanem. Només posem els enllaços als hotels que recomanem, a la resta no hi tornaríem.

Cambodja-i-Vietnam-109

Dia 1: Arribada a Bangkok

Arribem al migdia, reventats, després d’una escala de 8 hores a Düsseldorf i un vol on la Cris no pot dormir. Agafem un taxi fins a l’hotel, al barri xinès, i descansem. Al vespre ens activem, sortim a sopar i anem a dormir d’hora.

Dia 2: Bangkok

Aprofitem un dia a Bangkok per veure els atractius més bàsics: Khao San Road, el Gran Palau i el temple Wat Pho. Fem una volta pel barri xinès, dinem en una de les parades del mercat i visitem l’MBK, un d’aquests centres comercials enormes amb còpies de tot. Ens acostem a l’estació de Hua Lamphong i comprem el bitllet pel viatge de l’endemà.

Cambodja-i-Vietnam-2

Dia 3: Trajecte Bangkok-Siem Reap

Avui és dia de trasllat i creuar una frontera on ja ens han avisat que ens intentaran enganyar. Primer cal agafar un tren a Bangkok, des de l’estació de Hua Lamphong en direcció a Aranyaprathet (6h de trajecte 48 bath). Un cop allà, s’ha d’agafar un tuk-tuk fins a la frontera. A la sortida del tren hi ha gent que ens intenta vendre bitllets fins a Siem Reap. Ni cas. El que suposadament fan és portar la gent en autobús fins a un lloc allunyat, al mig del no res, i després demanar més diners per arribar a Siem Reap. Agafem un tuk-tuk que ens porta fins a la frontera i la travessem a peu. Primer entrem a un edifici per sortir de Tailàndia i després en un altre per entrar a Cambodja, on hem de pagar el visat. La policia d’allà sol ser força corrupta, però el preu del visat (20$) està marcat a les finestretes, així que diem que només paguem allò fixat. Finalment estem a Poi Pet (primera part superada!). Aquí trobem molts “agents de viatges” intentant vendre’ns bitllets d’autobús (probablement “campanys” dels de l’altra banda de la frontera), que també volen enganyar als turistes cansats. Seguim caminant, ens allunyem i busquem un taxista privat i pactem un preu. Descobrim que està comprat per la màfia de la zona, que fa pagar un peatge a tots els cotxes que passen per allà.  Ho intuïm perquè sempre hi ha un home controlant a tots els taxistes amb qui parlem. Després, el nostre taxista ens ho corrobora. Nosaltres compartim el taxi amb una noia anglesa i finalment en cobra 30$ tots tres. En 3 horetes vam arribar a Siem Reap. Fem una volta pel mercat i finalment ens allotgem a l’Hotel 89 per 15$ la nit amb habitació doble amb bany i esmorzar.

Hi ha llocs millor, com el Golden Temple Villa, on es poden agafar les bicis gratuïtament i s’hi menja molt bé, però el vam descobrir quan ja havíem negociat el nostre.

Cambodja-i-Vietnam-1

Dia 5 i 6: Angkor Wat i Siem Reap

Comprem l’entrada de 3 dies (40$ per cap), pero fem la visita en 2 dies. En aquell moment, només es podia comprar a l’entrada principal, perquè et feien una foto identificativa. Intenteu arribar a l’entrada principal, perquè si aneu amb bici com nosaltres i no voleu perdre temps perquè ja aneu tard, us tocara pagar una moto fins a l’entrada principal. El conductor i nosatres! Tots tres a la moto! El primer de visita el fem amb bici (10$ tots dos tot el dia), per recòrrer els temples més propers. El segon dia, lloguem un tuk-tuk amb conductor per tot el dia, que ens porta als temples més allunyats (20$ tot el dia). Als vespres transitem pels mercats nocturns i pel centre de Siem Reap, molt turístic, però amb restaurants on menjar bé.

No us perdeu els massatges de peus per 1$ que fan als mercats! Després de tot el dia caminant, els vostres peus ho agrairan! 😉

Cambodja-i-Vietnam-13

Dia 6: Siem Riep-Phom Penh

Dia de trajecte de Siem Riep a Phom Penh. Hi ha diferents línies de bus (7$ per cap, 6 hores de trajecte) i la majoria et passen a buscar per l’hotel. Arribem a Phom Penh al migida, ens ubiquem a l’hotel Angkor Shadow (12$ l’habitació doble amb bany), visitem el Palau Reial (25.000 KHR) i fem una volta ràpida pel centre abans que es faci fosc. Ens han recomanat no voltar sols de nit.

Dia 7: Phom Penh

Destinem el dia a vistar el Genocide Museum (2$) i l’antiga presó dels khmer Rojos. Molt macabra, però imprescindible per entendre la història recent d’aquest país. Va passar fa només 30 anys!!

Cambodja-i-Vietnam-47

Dia 8: Phom Penh-Kep-Koa Tonsay Island

Ens enfilem a un bus direcció Kep. Hi ha dos bons motius per arribar-nos a aquest poble pesquer: ens han dit que s’hi menja molt bon cranc (boníssim!!) i té el port de sortida cap a Koh Ton Say Island (també coneguda com a Rabbit Island per la seva forma). Arribem a Kep amb 4 hores, cap a l’hora de dinar, i ens dirigim directament a la llotja, al costat hi ha un mercat, on es pot degustar el cranc (i més peix) fresc. Després, un tuk-tuk ens porta fins al port. Allà negociem l’anada i tornada de l’illa per 20$ tots dos amb Green Tours (tenen un xiringuito al port). Quan vam estar-hi, a l’illa hi ha havia 3 o 4 grups de bungalows. Nosaltres vam estar-nos al Yeay Orm Koh Ton Say Restaurant-Guest House, per 7 $ la nit amb lavabo, però dutxa exterior. Vam trucar-hi abans, però no calia fer-ho, perquè la majoria de gent que arriba a l’illa hi passa el dia i després se’n va. És 100% recomanable passar-hi una nit.

A les 10 apaguen els generadors d’electricitat. És llavors quan val la pena banyar-se al mar, el placton es flourescent i es veuen milions de petites llumetes. Sense paraules!

Cambodja-i-Vietnam-58

Dia 9: Koa Tonsay Island-Kampot

Passem al matí a l’illa, gaudint del sol, dels massatges i del menjar. A primera hora de la tarda agafem el barco de tornada i al port, un tuk-tuk que ens porta fins a Kampot. Tenim només una tarda-nit, però ens hi arribem perquè uns amics ens han recomanat dormir al Ganesha Riverside Eco-Resort, unes cabanyes de fusta sobre un riu per 20$ la nit. Arribar-hi no és fàcil, perquè està a les afores de Kampot, en una zona molt rural, però val molt la pena! Diríem que és el millor lloc on vam allotjar-nos a Cambodja. A més, ho porten una parella de francesos que fan unes crepes boníssimes i que es preocupen d’esterilitar les verdures. Podem menjar una amanida sense patir després de 10 dies! 🙂

Nosaltres només vam poder passar-hi una tarda i la nit, però si teniu temps, passeu-hi un dia sencer, encara no només sigui de relax, val la pena!

Cambodja-i-Vietnam-67

Dia 10: Trajecte Kampot-Can Tho

De fet, les nostres males experiències amb Vietnam, comencen a Cambodja. A Kampot Tours contractem un viatge de bus fins a Can Tho, el centre del Delta del Mekong per 16$ per cap. Ens prometen que és un únic bus directe amb aire acondicionat, 4 hores. En realitat són 2 hores amb  un taxi compartit amb una parella d’anglesos fins a la frontera de Ha Tien, un altre taxi (10 minuts) fins a un parada de bus locals, 3 hores de bus local, amb seients de fusta de mida vietnamita, tranport d’ànecs i conills vius amb parada cada 10 minuts a tots els poble i, per suposat sense aire acondicionat, i 4 hores més de minivan (aquest cop amb aire). És dir, unes 9 hores amb 4 transports enlloc de 4 hores en un. No ens morim per anar amb transports locals, però quan és una opció escollida, ja que hem pagat 16$ per un trajecte pel qual els locals n’han pagat 2 com a màxim. Per cert, creuar la frontera és un tràmit similar al de la frontera de Poi Pet entre Tailàndia i Cambodja, primer surts del país i després entres. En aquest cas, cal portar el visat fet. Creiem que ara es pot fer in situ, però només als aeroports. També són corruptes, ens van demanar més diners per no portar el certificat de vacunació de la febre groga, tot i que viatjar a Vietnam no era necessària.

Dia 11: Can Tho-Delta del Mekong

Hem dormit a l’hotel Tay Ho, al costat del mercat de Can Tho per 15$ la nit, amb habitació doble amb bany. Ens llevem d’hora i ens dirigim a la vora del riu a la recerca d’una barca que ens porti a fer iun recorregut pel delta del Mekong. Trobem una noia molt entrenyable que ens fa una ruta per mercarts flotants i pobles per 20$ tots dos, per tot el matí.

Cambodja-i-Vietnam-87

Dia 12: Can Tho-Ho Chi Minh

Anem amb bus (aquest cop directe) a Ho Chi Minh (4 hores de trajecte, no recordem el preu) i ens dirigim directament a l’hotel Madam Cuc 127, on per 12$ la nit tots dos tenim habitació doble amb bany i mitja pensió. El sopar és una sopa de noddles (una mica picant) bàsica. L’hotel també és bàsic, però per aquest preu no es pot demanar més! A la tarda fem una volta per la ciutat i visitem el Museu militar i el Museu de la guerra.

Cambodja-i-Vietnam-105

Dia 13: Ho Chi Minh

Contractem una excursió a una de les agències del carrer principal per vistar als túnels de Cu Chi (80.000 VND). Una turistada molt turistada que no recomanem per res del món. Al nord del país n’hi ha uns altres que suposadament són la meitat de turístics i més fidels a la realitat. Els que vam visitar nosaltres estan adaptats per turistes (al final del recorregut fins i tot et donen l’opció de disparar una de les armes de l’època. Sense comentaris). A la tarda fem una volta per la ciutat a la recerca de roba d’imitació i comprem unes jaquetes North Face i una motxilla basant aconseguides.

També pugem al Sheraton, al bar del Level 23, que té unes bones vistes de la ciutat. Una mica car: 5$ el mojito, però les vistes valen la pena.

Cambodja-i-Vietnam-107

Dia 14: Ho Chi Minh-Da Nang- Hoi An

Dia de trasllat de nou. Aquest cop ens movem amb avió, de Ho Chi Minh a Da Nang, al centre del país. El destí final és Hoi An, un poblet preciós ple d’història i Patrimoni de la Humanitat, conegut com el poble dels fanalets, perquè està ple de fanals de paper de colors i quan es fa fosc el poble es veu molt bonic. Ens allotgem a l’hotel Thien Trung per 12$ l’habitació doble amb bany. L’habitació és correcta, però el personal és molt mal educat, d’aquests vietnamites que, com diem nosaltres, només veuen els turistes com dòlars amb potes.

Dia 15: Hoi An

A prop de Hoi An hi ha una zona de platja. S’hi pot arribar amb bici. Són uns 4 km. Nosaltres passem el matí i dinem peix fresc a un dels xiringuitos que hi ha costat de la sorra. Boníssim! A la tarda acabem de veure els atractius del  Hoi An: els carrers del centre històric, el pont covert japonès, el Quan Cong Temple i una casa del s XV. Hi ha una entrada per 90.000 VND, que et permet entrar a 5 dels 18 atractius turístics.

Sabíeu que a Hoi An us podeu fer roba a mida amb només un dia? La Cris es va fer dos vestits per 20$ cadascun! 🙂 El carrer principal està ple de modistes assequibles a totes les butxaques. Nosaltres vam anar a Tuong Van i el tracte va ser exquisit! 🙂

Cambodja-i-Vietnam-116

Dia 16: Hoi An-Ninh Binh

Fem una última volta per Hoi An, recollim els vestits i a primera hora de la tarda, agafem un bus nocturn que ens porta a Ninh Binh.

Dia 17: Ninh Binh

Aquest és un destí poc turístic, però que ens va encantar. És una zona rural amb un riu ple de coves. Es poden fer passejades amb barques (10.000 VND per persona) que molt hàbilment remen amb els peus. Només hi vam veure turisme local. Molt recomanable!

Cambodja-i-Vietnam-131

Dia 18: Ninh Binh-Hanoi

Al matí, lloguem unes bicis i recorrem aquesta zona rural plena de cases de camperols que se sorprenen de veure’ns per allà. A la tarda, agafem el bus que ens durà a Hanoi. Ens allotgem a Little Hanoi Hostel per 15$. Es tracta d’un hotel molt concorregut per motxillers i des d’on es poden contractar excursions a Ha Long Bay i a Sa Pa. Nosaltres decidim fer-ho pel nostre compte, però després de l’experiència de Ha long bay (us l’expliquem més avall), us recomanaríem agafar-ho. Coneixem gent que ho ha fet i n’ha sortit encantada. Sigui com sigui, entenen molt bé el concepte motxiller i no tenen cap problema per guardar les maletes mentre es fan les excursions a Sa Pa i Ha Long Bay. I és més, fins i tot et deixen fer-te una dutxa en el moment d’impas encara que aquella nit no hi dormis.

Dia 19: Hanoi-Trajecte Sa Pa

Al matí fem una volta per Hanoi i visitem els carrers dels oficis del centre i el palau del parc del llac. Per anar a Sa Pa, la zona de muntanyes del nord de Vietnam famosa per les terrasses d’arròs que s’hi cultiven, ens decidim per un tren nocturn (8 hores), així ens estalviem una nit d’hotel mentre ens movem. Agafem el compartiment de 4 amb lliteres. El viatge és molt confortable. Recordem que hi havia diferents companyies de tren. Vam agafar-ne una de les normals amb classe mitja i vam anar de luxe!

Cambodja-i-Vietnam-149

Dia 20: Sa Pa

El tren ens deixa a Lao Cai a les 5 del matí. Per arribar a Sa Pa encara cal fer una horeta de camí amb un bus o un taxi. Arribem allà a primera hora pel matí i ens dirigim al mercat mentre fem temps perquè obrin les agències que programen tours per les muntanyes per conèixer les ètnies que encara les habiten. La més majoritària és la Hmong, que fa 300 anys que va emigrar del sud de la Xina i també es poden trobar a Tailàndia o Laos. Tenim la sort de topar-nos amb la May, una Hmong encantadora que s’ofereix a fer-nos de guia i a passar la nit a casa seva. (no recordem el preu, però era molt barat tenint en compte que incloia el servei de guia, el menjar i el dormir). És, de bon tros, la millor experiència d’aquest viatge, perquè convivim amb gent del país, coma a nosaltres ens agrada. Primer, ens porta al mercat, i junts comprem el que ens cuinarà el dia i mig que passarem amb ella. Després, comencem el descens al seu poble. Sa Pa és el poble més elevat de la vall i totes les ètnies hi pugen a comprar, a vendre artesanies, a fer recados o, simplement, a la recerca de turistes. Mentre baixem al seu poble, passem per altres de diferents ètnies, com els Dao i els Tay, cadascuna amb la seva vestimenta particular. El poble de May està envoltat de camps d’arròs. Arribem mentre estan plantant i l’espectacle és únic. La casa on ens allotjarem és de la germana de la May, una cabanya amb un sol espai. La cuina encara té el foc a terra. Ens deixen un llit per nosaltres i ells (la germana, el marit i els seus dos fills) dormen tots junts a l’altre llit que hi ha la casa.

Cambodja-i-Vietnam-146

Dia 21: Sa Pa- Hanoi

L’endemà, fem un trekking fins un altre poble i després contractem un parell de motos perquè ens pugin a Sa Pa de nou. Passem la tarda pel poble i tornem a l’estació perquè un tren nocturn ens porti de tornada a Hanoi.

Dia 22: Hanoi- Cat Ba

Arribem a Hanoi molt d’hora al matí. Passem per l’hotel a agafar roba i a dutxar-nos i agafem un bus i un ferry a Cat Ba (210.000 VND per cap tot el trajecte). Cat Ba és una illa en mig de la badia de Ha Long. Decidim anar allà perquè hem llegit que té zones verges i buscar el creuer per la badia de Ha Long des d’allà. Amb perspectiva creiem que va ser una mala desició. L’illa té una platja verge, però les altres dues estan urbanizades i el poble principal és un Lloret en potencial. Està ple de bars i karaokes molt cutres.

Cambodja-i-Vietnam-178

Dia 23 i 24: Halong Bay

Decidim fer la “pijada” del viatge i llogar un barco amb capità i cuiner només per nosaltres sols (200$ dos dies i una nit, tot inclòs). Preguntem i repreguntem que no hi hagi rates (hem llegit a la guia que és freqüent) i ens prometen que no n’hi ha. En teoria el capità parla anglès i pararà allà on volguem. El dia i la tarda van bé. El primer conflicte arriba quan parem per fer nit. Ho fem al costat d’un poble flotant i sentim tots els generadors de corrent. Li demanem al capità si podem allunyar-nos i ens diu que no. Intenem dialogar, però no entén l’anglès. O ho fa veure!  No això no és tot. Mentre acabem de sopar, la Cris veu una rata (enorme!) i li diem al capità. Ell segueix fent veure que no ens entén (fins i tot li dibuixem i res!). Truca al seu cap (amb qui hem fet els tractes) i ell ens contesta “Only one?”. Estem indignats i hem de passar la nit amb un passatger inesperat. No descansem i l’endemà segueix el “mal rollo” amb el capità. Parem a fer una visita a unes coves, però després de tot el que ha passat, ja no ho gaudim. Arribem a port a l’hora de dinar i ens trobem amb el qui vam contractar el creuer. Li havíem deixat a deure 20$, que després de tot el que ha passat, decidim no pagar-li. Una misèria després de la mala experiència! A primera hora de la tarda ja tenim el ferry i el bus per tornar a Hanoi.

Si hi tornéssim a anar, contractaríem una de les excursions que organitzen des del Little Hanoi. Són barcos amb camarots per a unes 20 persones, però segur que sense rates!

Cambodja-i-Vietnam-183

Dia 25: Hanoi-Tornada

Últimes compres i voltes per la ciutat, abans d’agafar el vol a la nit. Prescindible. Amb un dia i mig n’hi ha prou per veure els principals atractius.

 

 

 

Potser també t’agrada

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada