Home Bolivia Ruta de 17 dies per Bolívia

Ruta de 17 dies per Bolívia

escrit per Cris 05/12/2017

L’slow traveling que vam intentar instaurar a Perú, el deixem enrere a Bolívia.  Ens adonem que som 11 de novembre i que el 20 de desembre volem a l’illa de Pasqua i encara volem veure Xile i arrribar a la Patagònia (ja hem descartat Buenos Aires i altres zones d’Argentina). Així que ens centrem en tres punts: la part boliviana del Titicaca amb l’illa del Sol, tres de les ciutats colonials (la Paz, Sucre i Potosí) i el tour del Salar d’Uyuni. Aquesta és la nostra ruta de 17 dies per Bolívia.

Bolivia

Dia 1: Arribada a Copacabana des de Puno

Creuem la frontera de Perú des de Puno amb la companyia Bolívia Hop. Després de l’ensurt al vaixell del Titicaca, no volem més males experiències i tot el que hem llegit dels busos de Perú i Bolívia fa por. Reconeixem que no és una opció motxillera ni barata, però paguem seguretat. Bolivia Hop és una companyia estrangera que ofereix trajectes de bus per tot el país, amb l’opció de baixar un dia del bus i tornar-hi a pujar l’endemà o al cap d’uns dies. Així ho vam fer nosaltres, que vam quedar-nos un parell de nits a Copacabana i després vam seguir fins a la Paz amb el mateix bus. La broma ens va costar 45 dòlars per cap pels dos trajectes. Passem la tarda a Copacabana, la principal població al costat del Titicaca a la part de Bolívia.

En moments d’estrés i por fas coses que mai t’hauries imaginat com pagar 45 dòlars per dos trajectes pels quals els locals poster només paguen 5…

Dia 2: Copacabana

Passem un dia de relax per Copacabana. Visitem el poble, el mercat i els voltants del llac Titicaca i, sobre tot, descansem i preparem la ruta pel proper mes.

Dia 3: Copacabana – Illa del Sol

Agafem un barco a mig matí que ens deixa a l’Illa del Sol. Aquí podeu trobar les llegendes d’aquesta illa i tota la informació pràctica per arribar-hi.

Bolivia

Dia 4: Illa del Sol – La Paz

Dia de trasllat. Tornem de l’Illa del Sol a Copacabana i agafem el Bolivia Hop cap a la Paz. Interessant que sapigueu que els hotels de Copacabana estan habituats que els viatgers dixin la maleta grossa mentre van a l’illa del Sol. Nosaltres ho vam fer així i va ser un luxe anar a l’illa amb només una motxilla petita.

Agafeu roba d’abric, que recordeu que el Titcaca està a 4.000 metres d’alçada i a la nit fa moolt fred!

Dia 5 i 6: La Paz

Passem dos dies estupendus entre les cholitas i els mercats de la Paz. Al link trobareu tota la informació pràctica però per si voler una explicación ràpida, us direm que el dia 5 vam dedicar el matí a conèixer la Paz amb un free walking tour i vam pujar als telefèrics. El dia 6 vam voltar tranquil·lament pels mercats que havíem descobert el dia anterior i vam passar la tarda de relax al Café Mundo.

Si esteu enyorats d’un bon cafè o de menjar una mica occidental, el Café Mundo és molt recomanable i està just al costat del nostre hotel.

Bolivia

Dia 7: La Paz- Sucre

Encara estem paranoics amb el tema dels busos a Bolívia i decidim estalviar-nos les més de 12 hores de trajecte per carretera agafant un vol de la Paz a Sucre. Ens costa uns 30 euros per cap amb Boliviana de Aviación. Arribem al migida a la ciutat i aprofitem per fer una primera volta de reconeixament. Visitem la casa de la Libertad, on ens assabantem de tota la història boliviana i pugem a l’església de Felipe Neri, que al terrat té unes visites espectaculars de la ciutat.

Sucre té moltes esglésies i convents i a molts d’ells es pot pujar a les terrasses o a les torres a gaudir de les vistes de la ciutat.

Dia 8: Sucre

Sucre, la capital de Bolívia. La ciutat colonial de blanc. Al matí agafem un bus públic per visitar el Parque Creático, un dels centres paleontològics més importants del món amb unes petjades de dinosaures impressionants. Inteneu coordinar-ho per arribar a la visita guiada del migdia, que us dóna l’oportunitat de baixar on hi ha les petjades. A la tarda ens quedem per l’hostal, en Carles no es troba gairebé.

Bolivia

Dia 9: Sucre-Potosí

Marxem a mig matí amb un taxi compartit cap a Potosí. Són 3 o 4 hores de trajecte. Hem preferit anar-hi així per poder controlar el conductor, però si no li hem dit 10 vegades que redueixi la velocitat no li hem dit cap. Santa paciència! Arribem a Potosí a l’hora de dinar i dediquem la tarda a fer una volta pel centre i a descansar.

Dia 10: Potosí

Després d’informar-nos molt, decidim obviar la visita a les famoses mines de Potosí i aquí us expliquem perquè i també us detallem tot el que es pot fer a la ciutat sense entrar a les mines.

Informeu-vos bé de les activitats més turístiques, de vegades amaguen realitats que no agraden!

Dia 11: Potosí – Tupiza

Dia de trasllat. Després de la mala experiència amb el taxi compartit decidim agafar un bus per arribar a Tupiza. 6 hores de trajecte per una carretera força bona i un conductor força prudent. El problema arriba al baixar, que la Cris posa malament el peu i pam! Esguinç! Visitem una clínica rudimentària, li fan una radiografia que fins i tot han de revelar i ens diuen que hem de fer repòs absolut 72 hores.

Si surten impediments, aprofiteu-los. Tres dies de repòs ens serveixen per agafar forces i per cuinar a casa. Després de més de 3 mesos fora, s’agraeix! 🙂

Dia 12 i 13: Tupiza

Tenim la sort d’anar a parar a l’Hostal los Salares, on ens tracten com a casa. Està una mica lluny del centre, però tenim cuina i va perfecte perquè la Cris no s’hagi de moure més del absolutament necessari. Dos dies de descans i menjar a casa!

Dies 14-17: Tour Salar de Uyuni

Comencem el tour del Salar d’Uyuni des de Tupiza que detallem al link. I veiem aquests 10 paisatges impressionants.

Fugir de les opcions més turístiques gairebé sempre és una bona opció 🙂

Els nostres 5 imprescindibles de Bolívia:

Si aneu a Bolívia no us podeu perdre:

• Visitar l’illa del Sol i fer-hi nit. Si hi ha lluna plena la veureu preciosa i sinó, gaudireu d’un dels cels més estrellats del planeta.
  • Perdre-us pel mercat de les bruixes de la Paz.
  • Pujar als telefèrics de la Paz.
  • Un dia de relax gaudint de les casetes blanques de Sucre i les seus miradors.
  • Fer el tour del Salar de Uyuni des de Tupiza amb l’hostal los Salares.

Sobre Bolívia hem escrit:

Rutes per Bolívia:

23/11/17: RUTA DEL SALAR D’UYUNI DES DE TUPIZA

On dormir a Bolívia:

01/12/17: ON DORMIR A BOLÍVIA?

Què ens hem gastat?

PRÒXIMAMENT

Què ens ha quedat pendent:

A Bolívia hem fet un tastet del país. No hem trepitjat tota la part de la selva, ni hem fet amb calma la part del Andes a la Paz, ni hem baixat la famosa carretera de la mort, ni hem anat a la segona ciutat Santa Cruz. Sens dubte, llocs que ens havien recomenat molt. Next time!

Potser també t’agrada

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada